
مدل یابی علّی تاب آوری آموزشی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان
در تدوین برنامه های آموزشی جهت بررسی وضعیت تاب آوری آموزشی بهتر است که جهت گیری مذهبی، درگیری آموزشی و خوشبینی آموزشی مورد اهداف بررسی قرار بگیرند.
در تدوین برنامه های آموزشی جهت بررسی وضعیت تاب آوری آموزشی بهتر است که جهت گیری مذهبی، درگیری آموزشی و خوشبینی آموزشی مورد اهداف بررسی قرار بگیرند.
با توجه به اثربخشی مداخله خنده درمانی کاتاریا، توصیه می شود که این مداخله در برنامه های آموزشی و توانمند سازی کارکنان گنجانده شود تا زمینه برای بهبود وضعیت روانی آنان فراهم شود.
با توجه به افزایش جمعیت سالمندان توجه به سلامت روان آنها حائز اهمیت می باشد. در نتیجه اولین گام در دستیابی به جامعه سالمندی سالم و فعال، شناخت وضعیت سالمندان در ابعاد جسمی، روانشناختی و اجتماعی است . هدف : این پژوهش به منظور بررسی رابطه بین خوش بینی
آموزش مهارت ذهن آگاهی در دانش آموزان معرض استرس و فشار روانی، تنش، خودکنترلی مؤثر بوده است.
آموزش مهارتهای مدیریت استرس باعث افزایش تابآوری و کیفیت زندگی زنان شده است.
تاب آوری و همدلی در دانشآموزان دارای ناتوانی یادگیری، کمتر و در نارسایی هیجانی بیشتر از دانشآموزان بدون ناتوانی یادگیری بود
هدف: از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش کفایت اجتماعی مبتنی برمدل فلنر بر تابآوری و میزان قربانی شدن دانشآموزان قربانی قلدری بود. روش: طرح پژوهش نیمه آزمایشی با پیش آزمون-پس آزمون وگروه گواه بود. جامعه آماری شامل دانشآموزان دختر قربانی قلدری در مدرسه بود که در پایه هفتم و هشتم
هدف پژوهش، مقایسۀ اثربخشی روشهای مثبت درمانگری و مرور خویشتن بر افزایش بهزیستی روانی و تابآوری دانشجویان مادر بود. نمونۀ پژوهش شامل بیستوهفت نفر از دانشجویان مادر مشغول به تحصیل در دانشگاه الزهرا بود. آنها به روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند و بهصورت تصادفی در سه گروه مرور
بیرمقی پیامد درگیری طولانیمدت در موقعیتهایی است که مستلزم نیروی بدنی، روانی و اجتماعی بیشازاندازه است
تحقیق حاضر بر آن است تا با درنظرگرفتن خطرات و تهدیدات مربوط به عناصر و ابعاد مختلف جنگ نرم، به بررسی و تحلیل مفهومی روان شناختی با عنوان تاب آوری روانی ملی بپردازد. روش: در تحقیق حاضر با استفاده از روش تحلیل محتوا به بررسی تحلیلی تعریف و ابعاد تعیین
روش سایکودراما بر میزان گرایش به افکار خودکشی و تابآوری سربازان موثر است
نتایج نشان داد بین تابآوری والدین با مشکلات عاطفی، اضطرابی، بیشفعالی و رفتار مقابلهای دانشآموزان رابطه منفی معناداری وجود داشت.
هوش هیجانی دانش آموزان با خودکارآمدی ، تاب آوری و استرس شغلی معلمان رابطه مستقیم و معنی دار دارد .
پرسش نامه تاب آوری از روایی و پایایی قابل قبولی در جامعه مشخص برخوردار است
بین حساسیت اضطرابی و اجتناب تجربی با اضطراب امتحان رابط هی مثبت معنی داری وجود دارد.