
تحلیل کانونی رابطه سرمایه روانشناختی با اشتیاق تحصیلی دانشجویان علوم پزشکی
اشتیاق تحصیلی با خودکارآمدی، تابآوری، امید و خوشبینی همبستگی مثبت معناداری دارد
اشتیاق تحصیلی با خودکارآمدی، تابآوری، امید و خوشبینی همبستگی مثبت معناداری دارد
ورزشهای برخوردی سطح نسبتا بالای تابآوری را در مقایسه با ورزشهای غیربرخوردی دارند
مقایسه تابآوری و خودکارآمدی بین کارمندان ورزشکار و غیرورزشکار نظامی میباشد
ناتوانی در کنترل و مهار پرخاشگری و فقدان تاب آوری از موضوعاتی است که نوجوانان با آن درگیرند
پژوهش حاضر با هدف تعیین تأثیر آموزش معنادرمانی گروهی بر کاهش باورهای وسواسی و افزایش تابآوری در زنان انجام شد. روشبررسی: این مطالعه شبه آزمایشی از نوع پیشآزمون-پسآزمون و پیگیری با گروه کنترل بود. بدین منظور آزمونهای باورهای وسواسی ۴۴-OBQ و مقیاس تابآوری کانر-دیویدسون (CD-RISC) بهصورت پیشآزمون و پسآزمون و
میانگین علائم جسمانی و مشکلات خواب در سالمندان دارای تجربه مرگ همسر و تاب آوری در سالمندان بدون تجربه مرگ همسر بیشتر است
متغیرهای دلبستگی به همسالان و عزت نفس پیش بینی کننده های مثبت تاب آوری و مدت زندگی قبلی با مادر، سن پیش بینی کننده منفی تاب آوری کودکان و نوجوانان مراکز شبه خانواده بودند.
هدف این تحقیق بررسی رابطه تاب آوری و خودکارآمدی با انگیزه ورزشی در دختران قایقران نخبه کشور بود
دانش آموزان دختر ورزشکار اضطراب امتحان بیشتری را نسبت به دانش آموزان دختر غیرورزشکار دارا می باشند ولی از نظر تاب آوری تحصیلی تفاوت معناداری ندارند.
بررسی اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر بهزیستی روانشناختی و تاب آوری زنان
امروزه سازمانها با چالشهای زیادی روبه رو هستند و توانایی تاب آوری سازمان برای مقابله با تغییر، از طریق تجدید پیوسته عملیات کسب وکار، از انحلال سازمان جلوگیری می کند. در پژوهش حاضر تلاش شد نقش متغیرهای جنسیت، جو اخلاقی، و سرمایه معنوی در تاب آوری سازمانی مطالعه شود.
آگاهی از تغییرات جسمانی و روان شناختی بلوغ باعث می شود که دختران نوجوان با مشکلات و چالش های روان شناختی ناشی از این دوره آشنا بشوند. مطالعه حاضر با هدف تعیین اثربخشی آگاهی افزایی تغییرات بلوغ بر تاب آوری و تحمل پریشانی نوجوانان دختر انجام شد. روش کار:این
بین سبک های فرزند پروری سهل گیرانه، سبک مستبدانه و سبک مقتدرانه با تاب آوری، رابطه معناداری وجود دارد
آموزش تاب آوری برافزایش تاب آوری، اعتمادبه نفس و کاهش گرایش به مواد به طور معناداری اثربخش بود
بین سبک فرزندپروری مستبدانه و مشکلات یادگیری دانش آموزان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد