
طرحواره های ناسازگار اولیه و تاب آوری
نتایج تحلیل داده ها نشان داد که مدل پیش بینی بینی افسردگی بر اساس طرحواره های ناسازگار اولیه و تاب آوری با در نظر گرفتن نقش میانجی شفقت بر خود براساس داده های تجربی از برازش مطلوبی برخوردار است.
نتایج تحلیل داده ها نشان داد که مدل پیش بینی بینی افسردگی بر اساس طرحواره های ناسازگار اولیه و تاب آوری با در نظر گرفتن نقش میانجی شفقت بر خود براساس داده های تجربی از برازش مطلوبی برخوردار است.
با توجه به یافته های پژوهش در بازی درمانی و تاب آوری می توان گفت مداخلات نقاشی درمانی و روش تلفیقی (روش تلفیق هر دو روش نقاشی درمانی و گل بازی با هم) می تواند سبب افزایش تاب آوری کودکان با اختلال نارسایی توجه/ فزون کنشی شود.
آموزش تلفیقی مهرورزی با خودگویی مثبت میتواند با افزایش سطح تابآوری، خصومت را کاهش دهد و با فعالسازی سیستم بینفردی صمیمیت، نسبت به همسر احساس مثبت ایجاد کند.
آموزش نظریه انتخاب با تاکید مسیولیتپذیری و منبع کنترل درونی، میتواند بهعنوان یک روش کارآمد جهت افزایش تابآوری تحصیلی دانش آموزان مورداستفاده قرار گیرد.
تمرین هـای یوگای خنده یک درمان منحصر به فرد با تمرکز بـر خندۀ شبیه سازی شده و تنفس عمیق است که با راه های مختلفی می تواند از طریق خندیدن، انرژی ذخیره شده ناشی از شرایط مختلف مثل بحران کرونا و حوادث ناگوار زندگی را از ذهن فرد تخلیه کند و باعـث کاهش تنش های فیزیکی، افزایش سطح سلامت و امید به زندگی شود.
تغیر میانجی استرس تحصیلی در رابطه ی بین سرزندگی تحصیلی با تاب آوری تحصیلی معنادار است و بیش از ۵۴ درصد از اثر سرزندگی تحصیلی با تاب آوری تحصیلی از طریق غیرمستقیم توسط متغیر میانجی کاهش استرس تحصیلی دانش آموزان تبیین میشود.
هدف این پژوهش، تبیین اثربخشی آموزش معکوس بر تابآوری تحصیلی دانشآموزان دختر پایه یازدهم در درس انسان و محیطزیست در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ بود.
این پژوهش از نوع شبهآزمایشی و از نظر هدف کاربردی است.
ظهور کووید ۱۹ و پیامدهای آن منجر به ترس، نگرانی و اضطراب در بین افراد در سراسر جهان شده است.
وهدف از این پژوهش بررسی نقش تابآوری در پیشبینی آسیب پذیری روانی است.
هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی برنامه آموزش پیش از ازدواج به روش انجل و رایت بر نگرش به ازدواج، تاب آوری، انتظار از ازدواج در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز بود.
نتایج نشان داد که تابآوری روانشناختی در ارتباط بین ذهن آگاهی و خودکارآمدی خلاق معلمان مدارس استثنایی نقش واسطهای دارد.
ذهن آگاهی هم به صورت مستقیم و غیرمستقیم و با نقش واسطهگری تابآوری خودکارآمدی خلاق را در معلمان مدارس استثنایی پیشبینی میکند.
هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی درمان وحدت مدار بر اضطراب مرگ و تاب آوری در بیماران مبتلا به سرطان خون بود.
هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش حمایت اجتماعی، تابآوری و نشخوار فکری در پیش بینی رشد پس از سانحه بهبودیافتگان از کرونا بود.
پژوهش حاضر توصیفی – همبستگی بود؛ جامعه پژوهش شامل کلیه بهبودیافتگان از بیماری کرونا در ۶ماهه دوم سال ۱۴۰۰ شهر ایلام بود.
پژوهش حاضربا هدف شناسایی مولفههای بافتی درمدرسه تابآور با روش مطالعه مروری نظاممند انجامشد
هدف از پژوهش حاضر، بررسی اثربخشی مبتنی بر روانشناسی مثبتگرا و به طور ویژه آموزش شکوفایی بر اضطراب و افسردگی و تابآوری دانشآموزان مدارس تیزهوشان است.
تابآوری روانشناختی با سبک دلبستگی ایمن بهصورت غیرمستقیم ازطریق خودکارآمدی پیشبینی میشود؛ ولی ازطریق معنا در زندگی پیشبینیپذیر نیست