
اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودگردان فراشناختی بر تاب آوری و اهمال کاری تحصیلی
این پژوهش دارای تلویحاتی برای معلمان، مربیان و مشاوران مدرسه است و می توانند از نتایج آن برای بهبود پیشرفت دانش آموزان استفاده کنند.
این پژوهش دارای تلویحاتی برای معلمان، مربیان و مشاوران مدرسه است و می توانند از نتایج آن برای بهبود پیشرفت دانش آموزان استفاده کنند.
بررسی برخی از پیشایندها و پیامدهای مهم تابآوری معلّمان نشان داد مسیرهای بین راهبردهای مقابله ای، انگیزش درونی-بیرونی، تنظیم هیجانی، عملکرد خانواده و هوش معنوی با تاب آوری معنی دار می باشد
تاثیر آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد بر انعطاف پذیری، استرس ادراک شده و تاب آوری کارکنان زن بیمارستان
تابآوری امدادگران جمعیت هلال احمر مورد مطالعه قرار گرفت و یافته ها نشان داد بین همه مولفههای هیجانخواهی با تابآوری همبستگی معنیدار وجود دارد.
نگرش مثبت به ازدواج مهم ترین متغیر در پیش بینی ازدواج می باشد،که متاثر از عوامل متفاوتی می باشد.به نظر می رسد برگزاری دوره های آموزشی جهت ارتقاء تاب آوری و سلامت معنوی با توجه به تفاوت های فردی دانشجویان در زمینه های پیشگفت مفید می باشد.
مقدمه: رابطه بین تاب آوری و فرسودگی زناشویی از حمایت نظری و تجربی کافی برخوردار است، اما درباره سازوکارهای که تاب آوری از طریق آنها بر فرسودگی زناشویی اثر می گذارد مطالعات اندکی وجود دارد. هدف: پژوهش حاضر با هدف مطالعه نقش واسطه ای خودتمایزیافتگی در رابطه بین تابآوری با
اثربخشی آموزش فنون آرام سازی بر شاخص های سلامت روان و تاب آوری مادران کودکان مبتلا به سرطان خون موضوع اصلی این پزوهش است
معنادرمانی گروهی و تعیین میزان اثربخشی تاثیر آن بر تاب آوری زنان موضع اصلی این پژوهش است
ﺗﻌﯿﯿﻦ اﺛﺮﺑﺨﺸﯽ ﻣﺜﺒﺖ اﻧﺪﯾﺸﯽ در ﺳﻪ ﻣﺎﻫﻪ آﺧﺮ ﺑﺎرداری ﺑﺮ ﺗﺎب آوری ﺑﻌﺪ از زاﯾﻤﺎن
تأثیرآموزش مهارت های تاب آوری بر کیفیت زندگی کاری پرستاران و ارتقای کیفیت زندگی کاری پرستاران نقش بسزایی در بهبود عملکرد آنها دارد.
تسهیم دانش با تاب آوری سازمان رابطه معناداری دارد
می توان از یوگا به عنوان درمانی راحت، در دسترس و کم هزینه برای درمان اضطراب و ارتقاء تاب آوری در زنان میانسال استفاده کرد.
اکنون که دانشگاه آزاد اسلامی، چشم انداز سال های آتی خود را معطوف به «حاکمیت اخلاق و معنویت»، «پایش و سالم سازی دانشگاه از آسیب های اجتماعی» و «حفاظت از سرمایه های تمدنی و فرهنگی» کرده است، ضرورت اتخاذ گام های عملی همسو با اهداف ذکر شده، با تاکید بر
کارکنان بیمارستان در مقایسه با کارکنان بسیاری از سازمان های دیگر و کارکنان زن در مقایسه با کارکنان مرد با استرس ها و تنش های بیشتری مواجه هستند که این عوامل باعث افت سلامت آنان می شود. بنابراین هدف پژوهش حاضر تعیین تاثیر آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد بر
خنده درمانی باعث افزایش عزت نفس و تاب آوری در زنان مبتلا به >۳/ ایدز در مؤسسه خیریه احیاء ارزش ها تهران گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل شد