اولین وبسایت تاب‌آوری روانشناختی کشور

توسعه تاب آوری در مدارس

مدرسه و معلم می­توانند برای تاب آوری از طریق ایجاد دانش شناختی و آگاهی برای همه کودکان ظرفیت ایجاد کنند

ایجاد تاب آوری ، ایجاد روابط

ایجاد تاب آوری در مدارس ، ایجاد روابط ، مدارس توان آن را دارند که تاب آوری را ایجاد و توسعه دهند واحدهای آموزشی و مدارس بیشتر از هرنهاد دیگری اهمیت سلامت روانی و بهباشی دانش آموزان را در توسعه توان اجتماعی وموفقیت های تحصیلی و رفتاری درک می کنند.

تعریف تاب آوری تحصیلی

تعریف تاب آوری تحصیلی
تاب آوری تحصیلی به معنای دستیابی دانش آموزان به نتایج آموزشی خوب با وجود شرایط نامساعد و چالش ها از طریق تغییر رفتارهای موجود یا ایجاد رفتارهای جدید، مانند نظم، تمرین یا برنامه ریزی می باشد.

تاب آوری در مدارس

مدارس بعد از خانواده ها، محتمل ترین محل برای دانش آموزان هستند تا آنها شرایطی را تجربه کنند که تاب آوری در آنان تقویت شود. گرچه مدارس قدرت ایجاد تاب آوری را دارند، اما باید کارهای بیشتری انجام داد تا تضمین کرد که برای همه دانش آموزان چنین اتفاقی خواهد افتاد.

آشنایی با بزرگان تاب آوری دنیا؛ قسمت پنجم “نان هندرسون”

آشنایی با بزرگان تاب آوری دنیا؛ قسمت پنجم “نان هندرسون” گردآوری و ترجمه: جواد طلسچی یکتا مددکار اجتماعی و عضو تیم تخصصی تاب آوری خانواده در  انجمن ازدواج و خانواده کشور نان هندرسون، دارای مدرک کارشناسی ارشد مددکاری، سخنران و مشاور ملی و بین المللی در زمینه پرورش تاب آوری

آسیه نیک آختر با تدریس تاب آوری رتبه برتر شد

آسیه نیک اختر معلم بوشهری موفق به کشب مقام اول ششمین جشنواره الگوی برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی پایه هفتم شد. نیک اختر با ارائه فیلم تدریس خود با موضوع تاب آوری در این جشنواره شرکت کرده بود.

پیام‌ها و اقدامات کلیدی برای پیشگیری از بیماری کرونا و کنترل آن در مدارس به روایت یونیسف

کودکان و نوجوانان امروز، شهروندان جهانی، عاملان قدرتمند تغییر و نسل آینده‌ی مراقبین، دانشمندان و پزشکان جهان ما هستند. هر بحران، فرصتی است برای کمک به کودکان و نوجوانان برای یادگیری، تمرین مهربانی و شفقت، و افزایش تاب‌آوری و در نهایت، ساختن جامعه‌ای امن‌تر و دلسوزتر. داشتن اطلاعات درست درباره

کارگاه تاب آوری در مدارس( نخستین کنگره ایرانی روانشناسی مثبت دانشگاه شهید بهشتی)

گواهی شرکت دراین کارگاه آموزشی  توسط دبیرعلمی کنگره با لوگو ونشان دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی  ، سازمان نظام روانشناسی جمهوری اسلامی ایران  و انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان ایران صادر خواهد شد..تعلیم و تربیت بصورت عام و مدرسه ها بصورت خاص می‌توانند مهمترین مراکز آموزش

آخرین اخبار

Translate »