اولین وبسایت تاب‌آوری روانشناختی کشور

آشنایی با بزرگان تاب آوری دنیا؛ قسمت پنجم “نان هندرسون”

آشنایی با بزرگان تاب آوری دنیا؛ قسمت پنجم “نان هندرسون” گردآوری و ترجمه: جواد طلسچی یکتا مددکار اجتماعی و عضو تیم تخصصی تاب آوری خانواده در  انجمن ازدواج و خانواده کشور نان هندرسون، دارای مدرک کارشناسی ارشد مددکاری، سخنران و مشاور ملی و بین المللی در زمینه پرورش تاب آوری

کارگاه تاب آوری در مدارس( نخستین کنگره ایرانی روانشناسی مثبت دانشگاه شهید بهشتی)

گواهی شرکت دراین کارگاه آموزشی  توسط دبیرعلمی کنگره با لوگو ونشان دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی  ، سازمان نظام روانشناسی جمهوری اسلامی ایران  و انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان ایران صادر خواهد شد..تعلیم و تربیت بصورت عام و مدرسه ها بصورت خاص می‌توانند مهمترین مراکز آموزش

تاب آوری در آموزش و پرورش

                خانه تاب آوری با افتخارسه گانه فوق را جهت استفاده و توسعه تاب آوری در مدارس و محیط های آموزشی معرفی مینماید . توضیح اینکه کتاب تاب آوری د رمدارس چاپ و در اختیار علاقه مندان قرارگرفته و دوعنوان دیگر بزودی روانه

مدرسه تاب آور

مدارس تاب آور در دنیا به رشد خلاقیت و مدیریت استرس در کودکان کمک می کنند نویسنده: دکتر لیلا افضلی بشر امروز در یک دوره پیچیده زندگی می کند، یکی از مشخصات این دوره تخصصی شدن مسائل و وابستگی افراد به یکدیگر جهت استفاده از تخصص آنها برای تداوم یک

کتاب تاب آوری در مدارس

مؤلفین در اثر حاضر امتیازات منابع جدید تاب‌آوری تحصیلی را مانند یک نقشه عملی می‌دانند که می‌تواند برای قوی‌سازی درونی و افزایش انعطاف‌پذیری دانش‌آموزان و کارکنان مورد استفاده قرار گیرد.

تاب آوری در مدارس برگزار شد

به  همت اداره آموزش و پرورش ناحیه دو کرمانشاه کارگاه دو روزه تاب آوری ویژه مدیران مدارس ، در محل تالار اجتماعات  اداره مذکور و در روزهای ۲۴ و۲۵ مردادماه جاری برگزار گردید.

مدل تاب آوری تحصیلی بر اساس شایستگی تحصیلی و رابطه معلم-شاگرد

هدف از این پژوهش تدوین و بررسی مدلی درباره تاب آوری تحصیلی بر اساس شایستگی تحصیلی و با میانجی گری رابطه معلم-شاگرد انجام گرفت. روش پژوهش از نوع همبستگی است و جامعه آماری شامل دانش آموزان دختر و پسر ۱۱ تا ۱۳ ساله منطقه ۶ شهر تهران بود که در

تاب آوری در مدارس

دانشمندان رفتارشناس از واژه تاب آوری حداقل برای توصیف سه پدیده استفاده می کنند: ۱- پیامدهای مثبت رشد ویژه کودکان و نوجوانانی که در محیط های پرخطر زندگی می کنند. ۲- توانایی به دست آمده پس از عبور از موقعیت های دشوار ۳- بهبودی، ترمیم و درمان پذیری معلمان و

تاثیر روش درمانجو مداری راجرز بر تاب آوری دانش آموزان

این پژوهش نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون-پس آزمون با گروه گواه و مرحله پیگیری بود. جهت تحلیل داده ها از آمار توصیفی و آمار استنباطی (آزمون کوواریانس) استفاده شد.

نتایج پژوهش نشان داد که میزان تاب آوری دانش آموزانی که روش درمانجو مدار راجرز را دریافت کرده اند به طور معنادار بالاتر از میزان تاب آوری دانش آموزانی است که روش درمانجو مدار راجرز را دریافت نکرده اند.

کارگاه تاب آوری برای مربیان پیش دبستانی کرمانشاه

اولین دوره آموزش کلاسهای تاب آموری برای معلمان مقطع پیش دبستانی و ابتدایی ناحیه یک آموزش و پرورش استان کرمانشاه در سالن اجتماعات دبستان امین در این ناحیه برگزار شد .  معاون آموزش ابتدایی ناحیه یک کرمانشاه در مراسم آغازین این دوره آموزشی گفت :حفظ سلامت وتقویت  توانش اجتماعی در

تاب آوری در آموزش و پرورش کرمانشاه مورد تاکید قرار گرفت

فرماندارکرمانشاه در جلسه شورای اموزش و پرورش این شهرستان گفت : باید تلاش کرد تا آموزش و پرورش به جایگاه واقعی خودش برسد چرا که این نقش و جایگاه واقعی آموزش و پرورش است که می‌تواند بستر توسعه و پیشرفت را فراهم کند. وی با تاکید بر نقش مهم و

آموزش وپرورش کرمانشاه کارگاه تاب آوری برگزار کرد

به همت اداره آموزش و پرورش ناحیه یک کرمانشاه صبح امروز۱۳۹۴/۱۰/۲۲ در محل پژوهش سرای دانش آموزی این اداره کارگاه  تاب آوری برگزارگردید . درابتدای جلسه سرکار خانم دکتر ردگاه ( معاونت آموزش) ضمن خیر مقدم به حضار، اهمیت حفظ سلامت وتوسعه تاب آوری را خصوصا درمدارس  ابتدایی مورد تاکید

کارگاه آموزشی تاب آوری ( قروه)

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش وپرورش شهرستان قروه، گرد همایی ماهانه مشاوران مدارس برگزارشد. این گردهمایی با توجه به اهمیت پیشگری از آسیب های اجتماعی وبه پیشنهاد کارشناس مشاوره کارگاه ۴ساعته با محوریت کلیات ومبانی تاب آوری روانشناختی با حضورمدیریت آموزش وپرورش برگزارشد. دراین کارگاه محمد رضا مقدسی پژوهشگر

مدارس تاب آور

مشارکت اجتماعی از طریق تعدد وتنوع ذخایر رفتاری موجب توسعه و تقویت ” تاب آوری ” است.
مشارکت و حمایت های اجتماعی هم چنین میتواند به اصلاح طرحواره های رفتاری کمک کند این مهم در مدارس تاب آور به بهترین شکل انجام میگیرد.

آخرین اخبار

Translate »