این پژوهش با هدف تعیین عوامل مؤثّر برتاب آوری تحصیلی در سه سطح فردی- شخصیتی، خانواده و مدرسه به صورت پیمایشی و با روش نمونهگیری خوشه ای روی ۲۵۰ دانشآموز، ۱۹۲ دختر و ۵۸ پسر در مقطع متوسّطة مناطق کمتر توسعه یافته در شهرستان مبارکه انجام شده است.
نتایج حاصل از رگرسیون سلسله مراتبی (HLM) نشان میدهد که متغیّرهای سطح فردی (عزّت نفس و انگیزش تحصیلی) و سطح خانواده (سرمایة اجتماعی خانواده) تأثیر معناداری بر تاب آوری تحصیلی دارند. همچنین برخلاف ارتباط متغیّرهای سطح مدرسه با تاب آوری تحصیلی با ورود متغیّرهای سطوح دیگر در مدل نهایی، این تأثیر غیرمعنادار میشود. در نهایت بر اساس یافته های مذکور، پیشنهادهایی برای بهبود تاب آوری تحصیلی ارائه شده است
تحلیل چند سطحی عوامل مؤثّر بر تابآوری تحصیلی
اسمی از نویسندگان نمی آورید؟