هدف محققان در این پژوهش، شناسایی مؤلفههای معنویت اثرگذار بر تابآوری در افراد کارآفرین بوده است.
روش: پژوهش حاضر به لحاظ نوع، کیفی به شیوۀ توصیفی و از نظر رویکرد، استقرایی است.
جامعۀ آماری پژوهش، شامل کارآفرینان شهر قم بود و نمونۀ پژوهش به روش نمونهگیری هدفمند از بین آنان انتخاب شد.
برای جمعآوری دادههای کیفی، از ابزار مصاحبه و برای تجزیه و تحلیل دادههای حاصل از مصاحبه، از تکنیک تحلیل مضمون استفاده شده است.
یافتهها: سؤال اصلی پژوهش با استفاده از تکنیک تحلیل مضمون بررسی و ۱۱ مضمون اصلی به عنوان مؤلفههای معنویت اثرگذار بر تابآوری در افراد کارآفرین شناسایی شد.
نتیجهگیری: نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل دادهها نشان داد که ۱۱ مؤلفۀ اثرگذار بر تابآوری در افراد کارآفرین به ترتیب عبارتند از: ارزشمداری، خودآگاهی، فرزانگی، هدف متعالی، رضایتمندی فردی، توکل و توسل، اخلاقمداری، فعالیت های داوطلبانه، آخرتگرایی، امیدواری و سعۀ صدر.
شناسایی مؤلفههای معنویت اثرگذار بر تابآوری در افراد کارآفرین