
شناسایی مؤلفههای معنویت اثرگذار بر تابآوری در افراد کارآفرین
شناسایی مؤلفههای معنویت اثرگذار بر تابآوری در افراد کارآفرین
هدف محققان در این پژوهش، بررسی مؤلفههای معنویت اثرگذار بر تابآوری در افراد کارآفرین بوده است.
روش: پژوهش حاضر به لحاظ نوع، کیفی به شیوۀ توصیفی و از نظر رویکرد، استقرایی است.
جامعۀ آماری پژوهش، شامل کارآفرینان شهر قم بود و نمونۀ پژوهش به روش نمونهگیری هدفمند از بین آنان انتخاب شد.
برای جمعآوری دادههای کیفی، از ابزار مصاحبه و برای تجزیه و تحلیل دادههای حاصل از مصاحبه، از تکنیک تحلیل مضمون استفاده شده است.
یافتهها: سؤال اصلی پژوهش با استفاده از تکنیک تحلیل مضمون بررسی و ۱۱ مضمون اصلی به عنوان مؤلفههای معنویت اثرگذار بر تابآوری در افراد کارآفرین شناسایی شد.
نتیجهگیری: نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل دادهها نشان داد که ۱۱ مؤلفۀ اثرگذار بر تابآوری در افراد کارآفرین به ترتیب عبارتند از: ارزشمداری، خودآگاهی، فرزانگی، هدف متعالی، رضایتمندی فردی، توکل و توسل، اخلاقمداری، فعالیت های داوطلبانه، آخرتگرایی، امیدواری و سعۀ صدر.
شناسایی مؤلفههای معنوبت اثرگذار بر تابآوری در افراد کارآفرین