کتاب تاب آوری کودکان

0

کتاب تاب آوری کودکان با ترجمه دکتر محمدرضا مقدسی ، عفت حیدری و بهنازکازورنی زند توسط انتشارات ورجاوند منتشر و در اختیار علاقه مندان به تاب آوری است  در این کتاب خانم مری همفری نقاط قوت شخصی (مهارت های مقابله ای) مرتبط با تاب آوری از طریق بسیاری از نمونه شخصیت ها و کارهای آنها در طیف گسترده ای از داستان های کودکان نشان داده شده است. کودکان می توانند با شخصیت هر داستان همانندسازی کنند و او را به عنوان الگوی نقش قرار دهند. نقاط قوت شخصی شامل:
۱) کار کردن بر روی یک استعداد
۲) پیدا کردن یک قهرمان

۳) درون نگری
۴) نجات خود
۵) کمک به دیگران
در هر یک از داستان ها کودکان باید بررسی کنند که شخصیت اصلی داستان از کدام یک از این ویژگی ها استفاده کرده است.
هم چنین، هر داستان شامل “جعبه ابزاری از مهارت های تاب آوری است”. این جعبه شامل سه بخش (او چه می داند، چه دارد و چکاری از دستش بر می آید) می باشد که برای هر کدام از این سه به تفکیک، کودک باید ویژگی ها و واکنش خود را ذکر کند. این جعبه ابزار به عنوان یک نظم دهنده و سازمان دهنده برای تحلیل نقاط قوت و استراتژی های اصلی شخصیت عمل می کند.

کتاب تاب آوری کودکان به خوانندگان که میتوانند والدین ، مربیان ، روانشناسان و مشاوران و یا حتی مددکاران اجتماعی باشند کمک میکند تا در هنگام خواندن کتابهای داستان یا مواجهه با هر قصه و داستانی متغییر های خاص مد نظر را استخرام و با کودکان در مورد آن گفتگو کنند کتاب دیگری هم در همین زمینه دیگری هم با همین نام با ترجمه دکترمحمدرضا مقدسی مدیر و موسس خانه تاب آوری ایران  و طیبه سرلک توسط همین ناشر چاپ و منتشر شده است  این کتاب اثر بی مانند وندی ماوس است . این کتاب از جایگاه و اعتبار جهانی برخوردار است و توسط انجمن روانشناسی امریکاه معرفی و توصیه  شده است

 

 

 

کتاب تاب آوری کودکان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − هفده =