دکتر آن اس. مستن(Ann S. Masten)

0

دکتر آن اس. مستن(Ann S. Masten)

خانم دکتر آن اس. مستن از بزرگان ونام آوران تاب آوری وچهره ای شناخته شده دراین عرصه به شمار می آید ، ایشان استاد برجسته و مدرس کرسی (اروینگ ب. هریس ) در حوزه ی رشد کودک در مؤسسه ی رشد کودک دانشگاه مینسوتا است. دکتر مستن رئیس سابق انجمن تحقیق در مورد رشد کودکان، عضو و رئیس سابق بخش  روانشناسی رشد در انجمن روانشناسی آمریکا و عضو انجمن علمی روانشناسی امریکا است.

وی به طور مشترک رئیس انجمن سرمایه گذاری جهانی بر روی کودکان برای آکادمی های ملی ایالات متحده است. دکتر مستن متخصص بین المللی شناخته شده در حوزه ی تاب آوری ورشد انسان است که بیش از 170 کتاب ومقاله چاپ شده در نشریات علمی را در کارنامه ی خود دارد. وی در سال 2014 جایزه ی( یوری برانفربرنر) برای یک عمر فعالیت در زمینه ی روانشناسی رشد در خدمت به علم و جامعه را از انجمن روانشناسی آمریکا دریافت کرده است.

تاب‌آوری از الزامات رشد است و در زمان‌های آشفتگی، مفهوم ارزشمند تاب‌آوری یک قدرت شگرف است، یک رویکرد بی‌نظیر در جامعه انسانی و یک جادوی ماندگار در عصر پر تنش امروز.

دکتر آن اس. مستن(Ann S. Masten) از پیشتازان و بزرگان تاب‌آوری دنیا، پیشرفت‌مان را در دانش با این قرائت جدید هدایت می‌کند. تعامل تاثیرات عصب‌شناسی، روانشناسی، خانوادگی، اجتماعی و فرهنگی در طول زمان باعث افزایش توانایی کودکان و بزرگسالان برای ادامه حیات و رشد به نحوی قوی در چالش‌ها می‌شود.
هدف از نوشتن این کتاب، توصیف پیشرفت در مطالعات تاب‌آوری در کودکان و جوانان از دیدگاه مناسب یک شرکت کننده- ناظر است. تمرکز کتاب روی تاب‌آوری فردی در سطح رفتاری است، اما حتی در موج‌های اولیه‌ی مطالعات و بررسی‌هایی که شامل سطوح سیستم‌های دیگر است نقش مهمی در تاب‌آوری دارند. فصل‌های این کتاب نقش علم عصب‌شناسی در تاب‌آوری و مطالعات در سه حوزه‌ی رشد کودک که در زندگی و تاب‌آوری کودکان بسیار مهم‌اند را مورد تاکید قرار می‌دهد؛ این سه حوزه عبارتند از خانواده، مدرسه و فرهنگ.
کتاب به زبانی ساده همراه با نمونه‌ها و مثال‌هایی از کشورها و فرهنگ‌های غیر غربی مثل سییرالئون و کامبوج آورده شده است. این کتاب در چهار بخش تنظیم شده است که عبارتند از:
بخش اول: مقدمه و مرور مفهومی؛ بخش دوم: مطالعات تاب‌آوری فردی 123؛ بخش سوم: سیستم‌های سازگاری در تاب‌آوری 193؛ بخش چهارم: پیشروی تلویحاتی برای فعالیت و مطالعات آینده.
خواندن این کتاب برای محققان، دانشجویان، متخصصان حوزه سلامت روان که در تلاش برای درک ترویج سازگاری مثبت در وضعیت آسیب‌زا و محیط‌های پر تنش هستند، ضروری است.

دکتر آن اس. مستن(Ann S. Masten)

ارسال یک پاسخ