کارگاه تاب آوری حوزه ایدز HIV/ADIS برگزارشد

2

کارگاه تاب آوری حوزه ایدز HIV/ADIS برگزارشد کارگاه دو روزه  تاب آوری برای مددکاران اجتماعی ، مشاوران و روانشناسان شاغل در حوزه (HIV/ADIS) کشور برای اولین بار و  به همت گروه احیا و انجمن توانیاب در تهران برگزار و ساعاتی قبل به کار خود پایان داد.

کارگاه تاب آوری حوزه HIV/ADIS برگزارشد کارگاه دو روزه  تاب آوری برای مددکاران اجتماعی ، مشاوران و روانشناسان شاغل در حوزه (HIV/ADIS) کشور برای اولین بار و  به همت گروه احیا و انجمن توانیاب در تهران برگزار و ساعاتی قبل به کار خود پایان داد.بنابر همین گزارش تاب آوری با افسردگی، اضطراب و مشکلات رفتاری ارتباط منفی دارد، در حالی که ارتباط مثبتی با رفاه روانی و کیفیت زندگی دارد.

تاب آوری همچنین به عنوان میانجی در نابرابری های بهداشتی و مکانیزمی برای بهبود نتایج HIV شناخته شده است. علی‌رغم اهمیت تاب‌آوری، شکاف‌هایی در تحقیقات تاب‌آوری اچ‌آی‌وی ( مخصوصا مطالعات داخلی) با تمرکز بر منابع تاب‌آوری در سطوح فردی وجود دارد.

تاب آوری که به عنوان ظرفیت تبدیل ناملایمات به فرصت هایی برای رشد و سازگاری تعریف می شود، نقش مهمی در زندگی زنان مبتلا به HIV/AIDS ایفا می کند.تاب‌آوری می‌تواند تأثیر مثبتی بر جنبه‌های مختلف سلامتی آن‌ها از جمله تبعیت از درمان، پیامدهای سلامت روان و کیفیت کلی زندگی داشته باشد.

مداخلات با تمرکز بر ایجاد تاب‌آوری در میان زنان به حاشیه رانده شده مبتلا به HIV/AIDS می‌تواند به کاهش بار روانی اجتماعی مانند انگ و افسردگی کمک کند و در نهایت نتایج سلامتی آنها را بهبود بخشد.

مضامینی مانند ایمان معنوی، حمایت جامعه، عشق به خود، و قدردانی آگاهانه از زندگی به عنوان عوامل کلیدی که تاب آوری را در میان زنان مبتلا به HIV/AIDS پرورش می دهد، پدیدار شده اند و آنها را قادر می سازد نه تنها زنده بمانند، بلکه رشد کنند.

تاب آوری را می توان در زنان مبتلا به اچ آی وی/ایدز از طریق برنامه های مختلفی توسعه داد.

برخی از رویکردهای کلیدی برای تقویت تاب آوری در زنان مبتلا به HIV/AIDS عبارتند از:

برنامه‌های مدیریت استرس: شرکت در برنامه‌های مدیریت استرس می‌تواند با ارائه ابزارهایی برای مقابله با استرس‌های بلندمدت مرتبط با زندگی با اچ‌آی‌وی/ایدز به تاب‌آوری زنان کمک کنند.

ایجاد حمایت اجتماعی: ایجاد یک شبکه حمایت اجتماعی قوی می‌تواند با ارائه حمایت های عاطفی، عملی و اجتماعی از زنان مبتلا به HIV/AIDS، تاب‌آوری آنها را افزایش دهد و به آنها کمک کند تا پیچیدگی‌های شرایط خود و چالش‌های مرتبط با آن را بررسی کنند.

مشارکت در اعمال معنوی یا مذهبی: مشارکت در اعمال معنوی یا مذهبی به انعطاف‌پذیری زنان مبتلا به HIV/AIDS کمک می‌کند و منبع آرامش، امید و قدرت برای آنها در مواجهه با ناملایمات فراهم می‌کند.

گروه درمانی: شرکت در جلسات گروه درمانی، مانند پروژه‌های هنردرمانی و عکس گفتار، می‌تواند به زنان فضای امنی برای کشف تجربیات، بیان خود و پرورش تاب آوری در زمینه آسیب‌ها و ناملایمات ارائه دهد.

ترویج عشق به خود و قدردانی آگاهانه از زندگی: عشق به خود و خودشفقتی، توجه آگاهی، و قدردانی از زندگی می تواند به زنان مبتلا به HIV/AIDS کمک کند دیدگاه مثبتی داشته باشند، عزت نفس خود را افزایش دهند و در مواجهه با چالش ها انعطاف پذیری خود را تقویت کنند.

کارگاه دو روزه  تاب آوری برای مددکاران اجتماعی ، مشاوران و روانشناسان شاغل در حوزه ایدز (HIV/ADIS) کشور برای اولین بار و  به همت گروه احیا و انجمن توانیاب در تهران و در محل تالار اجتماعات این سازمان مردم نهاد برگزارشد.

2 نظرات
  1. admin می گوید

    با سلام و ادب ، پیام شما دریافت شد ، اطلاع رسانی از طریق وبسایت انجام خواهد شد.

  2. حاجی خانیان می گوید

    سلام من خیلی دوست دارم کارگاه های تاب آوری رو درتهران شرکت کنم لطفا راهنماییم بفرمایید

ارسال یک پاسخ