کارگاه تاب آوری کودکان در اصفهان برگزار شد

0

کارگاه تاب آوری کودکان در اصفهان برگزار شد

کارگاه تاب آوری کودکان در اصفهان برگزار شد

به همت جمعیت حمایت از کودکان مهر زنده رود کارگاه سه روزه ای در اصفهان برگزار شد ، این دوره آموزشی، ویژه اعضای این سازمان مردم نهاد بود.

مهارت تاب آوری در کودکان به چه معنا است؟
پیشنهاد ما به شما

کودکان دائما در حال تغییر هستند و سلامت روان آن‌ها به‌شدت تحت تاثیر شرایط محیطی قرار دارد. آن‌ها از افراد بزرگسال آسیب‌پذیرتر هستند و برای رشد بهتر و عملکرد سازگارانه، نیاز به آموزش مهارت‌های مختلف و تربیت مناسب دارند. یکی از مهارت‌هایی که کودکان باید یاد بگیرند مهارت تاب آوری است. تاب آوری برای کودکان به این معنا نیست که با هر شرایطی به‌سرعت سازگار شوند یا اجازه بدهند دیگران برای آن‌ها تصمیم بگیرند. بلکه کودک تاب آور به‌مرور یاد می‌گیرد مسئولیت تصمیمات خود را بپذیرد، چالش‌های سخت را با تلاش خود تغییر بدهد و شرایط غیرقابل انعطاف را بپذیرد. کودکان تاب آور احساسات خود را می‌شناسند و به‌خوبی آن‌ها را می‌پذیرند. برای آشنایی بیشتر با این مفهوم، توصیه می‌کنیم مقاله تاب آوری چیست را مطالعه نمایید.
تاب آوری کودکان چه اهمیتی دارد؟

همه انسان‌ها دیر یا زود با چالش‌های زندگی روبرو می‌شوند. کودکان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اما تاب‌آوری مهارتی است که از تربیت والدین در سنین کودکی تا حدود زیادی تاثیر می‌پذیرد. بنابراین شما می‌توانید فرزندان یا دانش‌آموزان خود را پیشاپیش برای روزهای آینده مسلح کنید. تاب آوری سلاحی است که بر روی متغیرهای دیگری نیز تاثیر می‌گذارد. قابلیت‌های حیاتی و مهمی مانند مهارت خودتنظیمی، توانایی تصمیم‌گیری و حل مسئله و برخورداری از عزت نفس بالا از این دسته هستند.

کودکان تاب آور از پس شکست‌های زندگی برمی‌آیند و می‌توانند آن‌ها را مدیریت کنند. با هر بار زمین خوردن، دوباره می‌ایستند، اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کنند و دفعات بعدی محکم‌تر و مقاوم‌تر به مبارزه با چالش‌ها می‌روند. گاهی اوقات اتفاقات بیرونی شدیدتر از آن است که کودکان بتوانند با آن مقابله کنند. در چنین شرایطی نیز، کودک تاب آور می‌تواند احساسات و هیجانات خود را درک کند و بپذیرد و باور داشته باشد که شرایط همیشه همین‌طور نخواهد ماند.

 

کارگاه تاب آوری کودکان در اصفهان برگزار شد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 + 11 =