کتاب کار تاب آوری

0

کتاب کار تاب آوری

کتاب کار تاب آوری؛ مهارت های ضروری برای بازیابی از استرس، ضربه های روحی و مصیبت نوشته گلن آر شیرالدی با ترجمه هانیه آزادی منتشر شد

این کتاب یک رویکرد گام به گام برای کمک به شما است. این کتاب شما را همراهی می‌کند تا از عقب نشینی، عقب بکشید و تحت فشار، آرام باشید. این کتاب راهنمایی است که هیجانات عذاب‌آور را مدیریت کنید و عزت نفس و قدرت درونی خود را پیدا کنید.

تاب‌آوری آن قدرت‌های درونیِ ذهن و شخصیت را شامل می‌شود – هردو درون‌زاد و رشد یافته – که شخص را قادر به پاسخ مناسب به مصیبت، شامل ظرفیت‌هایی برای جلوگیری از موقعیت‌های مربوط به استرس، مانند افسردگی و اضطراب، یا عود آن‌ها می‌کند.

اغلب در زندگی رنج هایی سر راه شما قرار می گیرند که فکر می کنید این بار دیگر زندگیتان به پایان رسیده است. مثل زمانی که به شدت از دوستی می رنجید، یا از اعضای خانوادتان به دلایلی خشمگین و عصبی و ناراحتیید، یا زمانی که فکر می کنید همیشه بد شانس بوده اید و هرگز در جایگاهی که باید قرار نگرفته اید، گاهی هم شخصی را دوست دارید و به هزاران دلیل باید او را رها کنید یا برعکس ترس از دست دادنش همه چیز را خراب می کند،همه این ها بخشی از دلایلی هستند که می توانند برای شما ناکامی های بزرگی باشند، ناکامی هایی که نتیجه آن می شود استرس.

اما روزگار در سکون به سر نمی‌رود و زمان برای تغییر همیشه پا برجاست. این کتاب به شما کمک می‌کند در زمانه پر از استرس از سختی‌ها عبور کنید.

خواندن کتاب کتاب کار تاب آوری؛ مهارت های ضروری برای بازیابی از استرس، ضربه های روحی و مصیبت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام روان‌درمان‌گران و علاقه‌مندان به روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب کتاب کار تاب آوری؛ مهارت های ضروری برای بازیابی از استرس، ضربه های روحی و مصیبت

چرا تاب‌آوری به این اندازه مهم است؟

مزیت‌های بنا نهادن تاب‌آوری بزرگ و حیاتی هستند! نخست، تاب‌آوری مسائل روانی را که بسیاری از ما را به دردسر می‌اندازد پاسخ می‌دهد. به طور تقریبی پنجاه درصد از بزرگسالان آمریکایی (کسلر و همکاران، ۱۹۹۴، ۲۰۰۵) وضعیت‌های استرس‌زا را تجربه خواهند کرد (به جدول ۱ نگاه کنید) و نرخ‌های شیوع برای این موقعیت‌ها به طور جهانی در حال افزایش است. بسیاری از این رنج‌ها بی‌ارزش هستند. تاب‌آوری می‌تواند به مقدار زیادی از گسترش و بازگشت این موقعیت‌ها جلوگیری کند. در صورت رخداد این موقعیت‌ها، تاب‌آوری می‌تواند شدت نشانگان را کاهش داده و بازیابی را تسهیل کند.

دوم، تاب‌ آوری به بسیاری از مسائل درمانی و عملکردی پاسخ می‌دهد. عارضه‌های موقعیت‌های استرس‌زا به اندازه‌ی کافی بد هستند. اگرچه، ذهن و بدن به هم مرتبط هستند؛ بنابراین، استرس هیجانی بیش از اندازه و حل نشده ما را بیشتر نسبت به طیف گسترده بیماری‌های پزشکی، مرگ زودرس و عملکرد ناقص در کار، منزل و بازی آسیب‌پذیر می‌سازد.

سوم، تاب ‌آوری در مورد استادی و رشد است. تاب ‌آوری کاری بیش از مبارزه با مسائل انجام می‌دهد؛ بهزیستی بهینه را ارتقا می‌دهد. تاب‌ آوری به ما کمک می‌کند تا از لحاظ ذهنی، هیجانی، فیزیکی، اجتماعی و معنوی رشد کنیم – و در سطح بهترین خودمان عمل کنیم، به خصوص در طول زمان‌های سخت. با تاب ‌آوری، ما گرایش داریم تا آرام‌تر، سازنده‌تر باشیم و از زندگی لذت بیشتری ببریم. برعکس، آن‌هایی که فاقد تاب ‌آوری هستند گرایش به داشتن نرخ‌های بالاتر غایب بودن و ترک کردن دوره‌های زندگی خود به نحو نابالغانه دارند.

جدول 1. استرس می‌تواند در شروع شدن، ادامه یافتن و بدتر شدن این موقعیت‌های روانی، یا موقعیت‌های استرس‌زا نقش بازی کند و بنا نهادن تاب‌آوری می‌تواند به شما در مواجه شدن با آن‌ها کمک کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 5 =