بیانیه خانه تاب آوری

بیانیه خانه تاب آوری در خصوص انتخاب ایران به عنوان ریاست کمیسیون تاب آوری سازمان صلیب سرخ جهانی

0

 

بیانیه خانه تاب آوری بیانیه خانه تاب آوری

انتشارخبرریاست کمیسیون تاب آوری سازمان صلیب سرخ جهانی توسط جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مایه مباهات و امیدواری علاقه مندان به مقوله (( تاب آوری )) است.
جمعیت هلال احمرجمهوری اسلامی ایران با توجه به تجربیات بی نظیر و گرانبهایش جای هیچ شک و شبهه ای برای هیچ کس در عرصه بین الملل باقی نگذاشت که بحق شایسته ریاست کمیسیون ( تاب آوری ) است .
فرصت بی نظیری در اختیار داریم تا توان وشایستگی خویش را در امداد و مداخلات پس از بحران ، آموزش و تربیت امدادگران و مددکاران ، بازیابی و بازسازی جوامع را به جهانیان ارایه نماییم و همچنین از این شرایط جدید برای تجهیز وبروز رسانی کمی وکیفی خود نیز نهایت بهره را ببریم .
امید میرود جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی با در اختیارداشتن تجربیات و ظرفیتهای فراوان زمینه جهش و رشد چشمگیری در حوزه تاب آوری برای نیروهای امدادی فراهم آورد وهم چنین فرصت گرانبهایی است که سایر سازمانهای دولتی و غیر دولتی متولی امداد و بازیابی با همراهی و مشارکت در این امر مهم همراه شوند .
از آنجا که در تاب آوری مولفه های فراوان اجتماعی ، آموزشی ، فرهنگی ، زیست محیطی، حمل و نقل و زیر ساخت ها … از توجه وجایگاه خاص خود برخوردارهستند میتوان حدس زد چه بستر مناسب و متنوعی برای رشد و توسعه در این خصوص فراهم آمده است .
از سوی دیگر ظرفیت های بوجود آمده بواسطه ریاست کمیسیون تاب آوری صرفا متوجه داخل کشورنبوده و بسترجذب و مشارکت سازمانهای مختلف بین المللی که در زمینه کاهش خطر و حمایت های روانی ، اجتماعی فعال هستند نیز با این اتفاق مهم فراهم گردیده است . که انتظار میرود در این زمینه هم بتوانیم شاهد موفقیت های روز افزون  باشیم .
نکته جالب توجه این است که تمرکزفدراسیون بین المللی صلیب سرخ بر مقوله (( تاب آوری جوامع شهری )) ازهم اکنون تا سال 2025 اعلام و ادامه دارد ومایه بسی مباهات و افتخار که جمعیت هلال احمرجمهوری اسلامی ایران پیشتاز این فرایند است .
این فرآیند قطعا شامل توجهات ، اعتبارات ، امکانات جدید و فرصت ها ی فراوان است .دست مریزاد ، پرتوان وموفق باشید.

روابط عمومی خانه تاب آوری
اولین وبسایت تاب آوری روانشناختی کشور

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 − 1 =