تاب‌آوری برای کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه

0
تاب‌آوری برای کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه

انتشارات مهدخت تاب‌آوری برای کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه را منتشر کرده استدرمانگرانی که با خانواده گسترده کودکان سروکار داشته، می‌توانند خشونت‌های اجتماعی، نژادپرستی را مورد خطاب قرار دهند و به والدین و معلمان کمک کنند تا راهبردهای ناکارآمد کودکان را به‌عنوان راهبردهایی که در میان راهبردهای عملی مورد بحث که در آن درمانگران می‌توانند ارزش درمانی کار خود را حفظ و افزایش دهند، درک کنند.

دکتر مایکل آنگار درمانگر خانواده و استاد مددکار اجتماعی در دانشگاه دالهاوزی در هالی فاکس کاناداست او پایه‌گذار و هماهنگ‌کننده مرکز پژوهشی تاب‌آوری است که مطالعات و پژوهش‌های گسترده را در بیش از ۱۲ کشور هماهنگ می‌کند، در بین فعالیت‌های اجتماعی، وی به‌عنوان مدیر مرکز بهداشت روانی نوا سکوتیا و کارگروه مشاوره معتادان و عضو هیات اجرایی آکادمی درمان خانواده‌های آمریکایی و مدیر علمی کودکان و جوانان در محیط‌های پرچالش نقش داشته است.

این اثر مایکل آنگار با ترجمه محمدرضا مقدسی و عفت حیدری منتشر و روانه بازار  کتاب شده است.این کتاب توصیفی دقیق از فن‌ها و داستان‌های غنی مددکاران اجتماعی، روان‌شناسان، مشاوران، مددکاران کودک و جوانی را فراهم می‌آورد که می‌توانند به جوانان کمک کنندتا تاب‌آورتر باشند، اظهار کرد: دکتر مایکل آنگار با توصیف جذاب پژوهشی و مطالعات موردی فراوان نشان می‌دهد که چرا لازم است بشدت محیط‌هایی را که کودکان را احاطه می‌کنند، به نفع خود کودکان تغییر دهیم و در این راستا به بررسی ۲۰ مهارتی می‌پردازد که می‌توانند تأثیر و کارایی خدمات بهداشت روانی را افزایش دهند.
مایکل انگار نویسنده این کتاب دارای سوابق پژوهشی متعدد در حوزه تاب آوی و چهره شاخص مرکز تحقیقات تاب آوری در دانشگاه دالهاوزی هالیفکس کانادا است .
دکتر مایکل آنگار در این کتاب مطالعات و مشاهدات فراوانی را گزارش میکند
او در این اثر به بررسی مهارتهای بیست گانه ای در تاب آوری و سلامت روان کودکان پرداخته است .
 بنا بر همین گزارش از خانه تاب آوری نوجوانان با نیازهای ویژه ممکن است برای انتقال از کودکی به بزرگسالی به کمک بیشتری نیاز داشته باشند.
آنها ممکن است با موانعی در ارتباط با تغییرات فیزیکی و هورمونی، درک بدن خود و انجام رفتارهای مناسب روبرو شوند.
والدین و مراقبان نقش حیاتی در حمایت از این نوجوانان در دوران بلوغ، پاسخگویی به سؤالات مربوط به تمایلات جنسی، و کمک به آنها برای عبور از پیچیدگی های دوران نوجوانی دارند.
تشویق استقلال، تعیین اولویت‌ها و بحث در مورد آرزوهای آینده می‌تواند این افراد را برای ایجاد اعتماد به نفس و کار در جهت اهدافشان توانمند کند.
کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه مستحق حقوق و فرصت های برابر برای شکوفایی، زندگی با کیفیت و بدون تبعیض هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده + سه =