منابع امید موضوع مدرسه تاب آوری در این هفته بود

جلسه این هفته مدرسه تاب آوری به امید و منابع آن اختصاص داشت

0

منابع امید موضوع مدرسه تاب آوری بود طبق روال چهارشنبه های هر هفته مدرسه تاب آوری بعنوان اولین ظرفیت مردم نهاد در آموزش و توسعه تاب آوری نشست و سخنرانی آموزشی خود را برگزار کرد .

سخنران این جلسه آموزشی محمدرضا مقدسی مدیر و موسس خانه تاب آوری بود وی پس از نام و یاد خداوند به تعریف امید و رابطه آن با تاب آوری پرداخت و در ادامه با اشاره به اینکه امید یک سازه شناختی ؛ هیجانی است عوامل و اجزای تشکیل دهنده امید را معرفی و توصیف کرد.

امید دارایی و فرصتی برابر است که هر کسی میتواند از آن برخوردار و یا به آن دسترسی پیدا کند همچنین امید نوعی نگرش و روشی برای اسناد و اندیشه کردن است که در ابعاد مختلف زندگی پدیدار میگردد.

مدیر وموسس خانه تاب آوری در بخشهایی از جلسه این هفته مدرسه گفت :مطالعات داخلی و خارجی در زمینه روانشناسی مثبت و همچنین سایکوآنکولوژی نشان داده است که خود راهبری و خود کارآمدی که میتواند شامل برخی از ویژگی ” خود ” باشد بعنوان اولین ضلع از اضلاع امید دارای اهمیت است پس از آن نوبیت به امنیت و تمکن مالی ، خانواده ودوستان و در خصوص بیماران مبتلا به سرطان نحوه ارتباط کادر درمان و میزان دسترسی به خدمات و امکانات درمانی از منابع اصلی امیدواری هستند

پیشنهاد ما به شما

قابل دکر اینکه اولین مدرسه تاب‌آوری کشور با تکیه بر ظرفیت‌های مردمی باحضور سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مدیر‌کل آموزش‌وپرورش و رئیس شورای بیماران خاص پس از یکسال فعالیت آزمایشی موثر در آبانماه 1401 در کرمانشاه و به همت انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان و با همراهی گروهی از مشاوران و روانشناسان داوطلب در بخش مسئولیت های اجتماعی و کاملا رایگان به بیماران و بهبود یافتگان و خانواده های ایشان و سایر علاقه مندان خدمات آموزش تاب آوری ارایه میدهد کتایون اسکندری، مارال عباس بیگی و دکتر رضا حق پرست بعنوان سخنرانان و مدرسین این مدرسه مدنی نقشی شایان توجه داشته اند.

 

 

منابع امید موضوع مدرسه تاب آوری بود

 

بنا بر همین گزارش از خانه تاب آوری امید حالتی خوش بینانه است که بر اساس انتظار نتایج مثبت است. امید عبارتست از تمایل به اتفاق یا واقعی بودن چیزی و آرزو با انتظار تحقق آن است.

امید می تواند به عنوان یک نیروی محرک برای تغییر در شخصیت های پویا دیده شود و اغلب به عنوان یک ابزار داستانی هنری استفاده می شود. این نمادی از باور به امکان چیزی است که فرد آرزو یا آرزوی آن را دارد، حتی در شرایط نامشخص

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 4 =