کارگاه تاب آوری توسط آموزش و پرورش برگزار شد

0

کارگاه تاب آوری توسط آموزش و پرورش برگزار شد

به همت اداره آموزش و پرورش ناحیه یک کرمانشاه صبح امروز۱۳۹۴/۱۰/۲۲ در محل پژوهش سرای دانش آموزی این اداره کارگاه  تاب آوری برگزارگردید .

درابتدای جلسه سرکار خانم دکتر ردگاه ( معاونت آموزش) ضمن خیر مقدم به حضار، اهمیت حفظ سلامت وتوسعه تاب آوری را خصوصا درمدارس  ابتدایی مورد تاکید قرارداد در این نشست تخصصی که با همراهی مدیران ، معاونین و کارشناسان حوزه ستادی برگزار گردید ، مفاهیم و کلیات تاب آوری ، چرایی و چگونگی تاب آوری در مدارس توسط آقای محمدرضا مقدسی مدیر و موسس خانه تاب آوری تدریس گردید.

پیشینه مطالعات تاب آوری مکرر تاکید می­کند که کودکان نمی­توانند بدون روابط عاشقانه،حمایتگرانه و مثبت خانواده و یا مراقبان خود تاب آور شوند.( نیومن،2004) با توجه به این نکته،خانواده و چگونگی چارچوب آن می تواند در تقویت ارتباطات کمک کرده و همچنین بهبود تاب آوری و بهزیستی روانشناختی می بایست هدف اصلی جعبه ابزار باشد.
مدارس می توانند جایگاهی ویژه در ایجاد ارتباطات با خانواده ها داشته باشند و به والدین کمک کنند تا در آموزش  و توسعه توانایی و تاب آوری کودکان خود را همراهی کنند.ایجاد ارتباط بین خانه و مدرسه می­تواند به افزایش تعاملات بین کودک و والدین آنها کمک کند(اسکون و بارتلی،2008).
والدگری و ایفای نقش موثر و داشتن روابط خوب والد و فرزندی احتمالا تاثیر مهمی روی تاب آوری دارد، به این دلیل که این عامل، شاخص پیش بینی کننده در تغییرات سلامت روانی و مثبت مرتبط با اصلاحات در بهباشی رفتاری و اجتماعی است(گاتمن،براون، آکرن،اوبلنسکایا،2010).
اسکون و بارتلی (2008) دریافتند که کودکان خانواده های محروم که از خود تاب آوری نشان می­دهند، احتمالا از منابع حمایتی و ثبات در روابط برخوردارند.در حقیقت روش و منش والدین قوی ترین عامل در توسعه تاب آوری کودکان است ( نیومن و بلکبورن، 2002).
مدرسه می تواند با ایجاد روابط خلاقانه با والدین،خانواده ها و اجتماع منابع حمایتی دانش آموزان را افزایش و در توسعه تاب آوری به دانش آموزان کمک کند.

کارگاه تاب آوری توسط آموزش و پرورش برگزار شد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 3 =