کتاب تاب آوری ، راهنمایی برای تقویت تاب آوری در کودکان

0

کتاب تاب آوری ، راهنمایی برای تقویت تاب آوری در کودکان

درچهار فصل و ۷۱ صفحه  برای تقویت تاب‌آوری در کودکان نوشته شده است

این کتاب ترجمه دکتر محمدرضا مقدسی مدیر و موسس خانه تاب آوری و گزارشی کامل ازپروژه بین المللی تاب آوری است مزیت اصلی این کتاب این است که به زیانی ساده تاب آوری کودکان را روایت میکند و برای همه علاقه مندان قابل استفاده است  کتاب تاب آوری منایع و گفتمان در واقع سندی جهانی برای تقویت تاب‌آوری در کودکان و تقویت روحیه انسانی آنهاست.

در پروژه بین المللی تاب‌آوری، کودکان به طور مستقل از محیط خود یاد نمی‌گیرند. برای بهبود تقویت تاب‌آوری بهتر است هر فعالیتی درخصوص کودکان در محدوده خانواده، مدارس، جامعه آنها و جامعه بزرگتر انجام شود. مطالب زیادی در مورد تقویت تاب‌آوری در والدین، معلمان و جوامع می‌توان گفت، اما این کتاب تنها بر روی تقویت تاب‌آوری در کودکان تمرکز دارد.

بخش اصلی کتاب یک راهنمای علمی است که به افراد بزرگسال کمک می‌کند تا تاب‌آوری را در کودکان تقویت کنند. در مقدمه برخی از زمینه‌های بنیادی مفهوم تاب‌آوری بررسی شده و شرح کوچکی از پروژه جهانی تاب‌آوری ارائه می‌شود.

فصل اول این کتاب براینکه چرا باید به تاب آوری اهمیت داد تاکید میکند و در فصل دوم وسوم بر چگونگی توسعه تاب آوری برای کودکان تا سه سالگی وپس از آن درفصل سوم برتاب آوری کودکان ۴ تا ۷ ساله تاکید می شود در بخش پایانی  کتاب ، تاب آوری کودک ۸ تا ۱۱ ساله را و اینکه والدین و مراقبین دراین خصوص چه کارها و وظایفی بعهده دارند را مورد بحث قرار میدهد .

خواننده کتاب در تمامی فصول با ارایه نمونه هایی ازپروژه ی جهانی تاب آوری بیشتر و بهتر با تاب آوری کودکان اشنا خواهد شد .

همچنین در این کتاب سلسله واکنش هایی که موجب تقویت و یا تضعیف  تاب آوری میشود ارایه میگردد.

این کتاب با ارایه چک لیست تاب آوری کودکان به پایان میرسد.

 

کتاب تاب آوری ، راهنمایی برای تقویت تاب آوری در کودکان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 4 =