خانه تاب آوری همایش بین المللی ابوالفضل بیهقی را همراهی میکند

0

خانه تاب آوری همایش بین المللی ابوالفضل بیهقی را همراهی میکند

به نام خداوند جان و خرد

خانۀ تاب‌آوری ایران در برگزاری چهاردهمین همایش بین‌المللی بزرگداشت ابوالفضل بیهقی و مطالعات میان‌رشته‌ای نثر فارسی محور تاب آوری فرهنگی را بر عهده دارد.

«چهاردهمین همایش بین‌المللی بزرگداشت ابوالفضل بیهقی و مطالعات میان‌رشته‌ای نثر فارسی» در اوّل آبان 1403 برگزار می‌شود. با توجّه به ثبت روز اوّل آبان در تقویم ملّی کشور به نام «روز ملّی بزرگداشت بیهقی»  و جایگاه ابوالفضل بیهقی، به عنوان «پدر نثر فارسی» و بایستگی پرداختن به مطالعات میان‌رشته‌ای، در این همایش به دو حوزه مطالعات میان‌رشته‌ای نثر فارسی و مطالعات بیهقی‌پژوهی خواهیم پرداخت.

یکی از محورهای اصلی در حوزۀ مطالعات میان‌رشته‌ای این همایش، «تاب‌‌آوری فرهنگی با اتکا بر نثر فارسی» است.

همراهی خانۀ تاب‌آوری ایران با این همایش، می‌تواند رهگشای پژوهش‌های نوینی باشد که در حوزۀ تاب‌آوری فرهنگی در نثر فارسی اجرا می‌شود؛ پژوهش‌هایی نوین که می‌تواند ظرفیت‌های کمترشناخته شدۀ نثر فارسی در حوزۀ تاب‌آوری را بر همگان روشن ‌سازد. به همین روی از تمامی پژوهشگران این حوزه دعوت می‌شود که با ارسال پژوهش‌های خود در این حوزه بر غنای این همایش بین‌المللی بیفزایند.

چهاردهمین همایش بین‌المللی بزرگداشت ابوالفضل بیهقی و مطالعات میان‌رشته‌ای نثر فارسی، به مانند سال‌های پیش، در سطح بین‌المللی با نمایه‌های ISC و Civilica توسط دانشگاه حکیم سبزواری، با همکاری خانۀ تاب‌آوری ایران، انجمن ایرانشناسی ایران، انجمن علمی (استادان) زبان و ادبیات فارسی، انجمن ترویج زبان وادب فارسی، انجمن ایرانی تاریخ، فرهنگستان زبان وادبیات فارسی، بنیاد سعدی، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بنیاد فرهنگی زنده یاد دکتر علوی مقدّم و دیگر نهادهای علمی، پژوهشی و فرهنگی کشوری و نیز نهادها و سازمان‌های استان خراسان رضوی و شهرستان سبزوار برگزار می‌شود.

انتشار چکیده مقاله‌ها و مقاله‌های کامل همایش در چارچوب موضوعهای پیشنهادی و در دو حوزه مطالعات میان‌رشته‌ای نثر فارسی و مطالعات بیهقی‌پژوهی، برگزاری کارگاه‌های علمی و نشست های علمی ـ پژوهشی از جمله برنامه های این همایش خواهدبود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای آگاهی افزون‌تر به وبگاه همایش به نشانی beyhaghi1403.hsu.ac.ir مراجعه فرمایند.

 

خانه تاب آوری همایش بین المللی ابوالفضل بیهقی را همراهی میکند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 4 =