مقالات تاب آوری معتادان

0
مقالات تاب آوری معتادان شامل انواع روشهای مداخلانی در درمان افراد معتاد به انواع مخدر و در هر دو جنیست زن و مرد معتاد ، بررسی همبستگی های مختلف متغیرهای روانشناختی و اجتماعی در روند بهبود اعتیاد و ارتقا کیفیت زندگی افراد تحت درمان است.
مجموعه مقالات تاب آوری معتادان آرشیو شده در خانه تاب آوری که میتواند در مدلهای درمان اعتیاد ، میزان اثر بخشی روشهای آموزش تاب آوری و سایر متغیرها برای پژوهشگران و سایر علاقه مندان مفید باشد.
در این مجموعه تلاش بر این بوده با نگاهی بر متدلوژی روش تحقیق مقالات  و مطالعات عرصه اعتیاد پژوهی  نمونه هایی ارایه شود که بتواند برای پژوهشگران ، دانشجویان در رشته ای مختلف روانشناسی ، مشاوره ومددکاری اجتماعی و مددیاری اعتیاد مفید باشد . نمونه هایی از از درمان با متادون و تاثیرات برخی از مداخلات و روشهای آموزشی بر زیست روانی و اجتماعی معتادان نیز آورده شده است .
مطالعات مختف نشان داده اند که تاب آوری روانی میتواند در پیشگیری از اعتیاد به انواع مخدر و هم در روند قطع مصرف و درمان پذیری و بهبودی افراد معتاد تحت درمان نقش برجسته ای ایفا نماید.
تاب آوری روانشناختی بعنوان یک توانایی در حفاظت و صیانت از سلامت روانی و اجتماعی به ویژه برای آندسته از زنان و مردانی که مرتکب مصرف انواع مواد مخدر و  مبتلابه سوءمصرف و اعتیاد شده اند از جایگاهی پر اهمیت برخوردار است.
لذا به همین ستاد مبارزه مواد مخدر ، فعالان عرصه پیشگیری ، روانشناسان و مشاوران و مددیاران اعتیاد و همینطور کلینیک های متادون تراپی و یا سایر روشهای سم زدایی و ترک اعتیاد به مواد مخدر پزشکان و روانپزشکان همیشه در کنار مجموعه عومال موثر بر اعتیاد و بهبودی بیماران خود به تاب آوری روانی و حمایت های اجتماعی ایشان هم توجه ویژه داشته اند.
 
در متن فوق تعدادی ا زمقالات منتشر شده در عرصه اعتیاد و تاب آوری معتادان را ملاحظه میفرمایید بدیهی است تعداد مقالات منتشر شده حاصل تلاش پژوهشگران عرصه اعتیاد بسیار بیش از این است و صد البته مقالات و پژوهشهای جدید دیگر نیز در زمینه تاب آوری معتادان  در حال انجام است.
ما نیز سعی خواهیم کرد هر از گاهی مجموعه مقالات تاب آوری را بروز کرده تا این مجموعه بتواند نمونه هایی از این تحقیقات را ارایه کند.

نظر به کاهش سن اعتیاد و افزایش اعتیاد پذیری به تبع رشد روبه تزاید آسیب های اجتماعی پیشنهاد میشود علاقه مندان به پژوهش در زمینه تاب آوری از اقشار آسیب پذیر جامعه غافل نباشند توصیه خانه تاب آوری توجه بیش از پیش به افزایش تاب آوری کودکان و توجه به مناطقی که زنان با ریسک اعتیاد مواجه هستند.

مقالات تاب آوری معتادان آرشیو شده در خانه تاب آوری ایران که میتواند در مدلهای درمان اعتیاد برای پژوهشگران و سایر علاقه مندان مفید باشد .
مقالات تاب آوری اعتیاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − 4 =