تاب آوری و هنجارهای نوین ، روانشناسی نو شدن

0
تاب آوری و هنجارهای نوین ، روانشناسی نوشدن ، اصطلاح  نیو نرمال ریشه در زمینه های تاریخی مختلف دارد.

در آستانه ورود به سال نو و در واپسین روزهای قرن جاری با افتخار همراه شما عزیزان هستیم.

تاب آوری نیو نرمال
دکتر شیوا دولت‌آبادی استادیار بازنشسته دانشگاه علامه طباطبایی، رئیس هیئت مدیره انجمن روان‌شناسی ایران، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق کودکان و دکتر محمدرضا مقدسی مدیر و موسس خانه تاب آوری چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت  ، علاقه مندان به همراهی با این گفتگوی زنده میتوانند باکلیک بر تصویر به اینستاگرام خانه تاب آوری ملحق شوند .

تاب آوری و هنجارهای نوین اصطلاح "نیو نرمال" ریشه در زمینه های تاریخی مختلف دارد.

این اولین بار در سال 1918 پس از جنگ جهانی اول مفهوم‌سازی شد، جایی که عبارت "نیو نرمال" برای توصیف دوره انتقال مورد انتظار پس از جنگ به حالت عادی جدید استفاده شد.بنابر همین گزارش از خانه تاب آوری اصطلاح “هنجارهای نوین” در زمینه های مختلف برای توصیف تغییرات و دگرگونی های اجتماعی مهم استفاده شده است. از سوی دیگر، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که تا سال 2025، وضعیت هنجارهای جدید بیشتر مبتنی بر فناوری هاینوین و شبکه های اجتماعی خواهد بود و منجر به جامعه‌ای با افزایش تقسیم‌بندی مبتنی بر دسترسی به فناوری، ثروت و قدرت می‌شود. . علاوه بر این، همه‌گیری COVID-19 یک وضعیت ” نیو نرمال ” را ایجاد کرده است که بر جنبه‌های فردی و سازمانی مانند کار از راه دور، استرس های تکنولوژیک و نیاز به رویکردهای نوآورانه برای حمایت از رفاه و عملکرد کارگران تأثیر گذاشته است

پیشنهاد ما به شما

اصطلاح “نیو نرمال” ریشه در زمینه های تاریخی مختلف دارد.

این اولین بار در سال 1918 پس از جنگ جهانی اول مفهوم‌سازی شد، جایی که عبارت “نیو نرمال” برای توصیف دوره انتقال مورد انتظار پس از جنگ به حالت عادی جدید استفاده شد.

این اصطلاح پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر در سال 2001 محبوبیت پیدا کرد و راجر مک نامی در سال 2003 به طور گسترده از آن برای توصیف تغییر در انتظارات و رفتارهای اجتماعی استفاده کرد و بر اهمیت انطباق و تاب آوری با محیط در حال تغییر تأکید کرد.

 علاوه بر این، در طول بحران مالی سال 2008، این واژه برای اشاره به تحولات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی قابل توجهی که رخ داد، دوباره مطرح شد، که منجر به ایجاد پایه جدیدی از انتظارات و تجربیات متفاوت از دوره قبل از بحران شد.

همه‌گیری COVID-19 مفهوم “عادی جدید” را بیشتر تقویت کرد و نیاز به سازگاری با واقعیت تغییر یافته از جمله کار از راه دور، تعاملات اجتماعی تغییر یافته و پروتکل‌های بهداشتی جدید را برجسته کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 + نه =