تاب آوری زنان خیانت دیده

0

تاب آوری زنان خیانت دیده

پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی آموزش تلفیقی مهرورزی با خودگویی مثبت بر تاب‌آوری، خصومت و احساس مثبت به همسر در زنان خیانت‌دیدۀ شهر اصفهان بود.

روش پژوهش، نیمه‌آزمایشی با پیش‌آزمون – پس‌آزمون و پیگیری یک ماهه با گروه کنترل بود.

جامعۀ آماری شامل زنان خیانت‌دیدۀ شهر اصفهان در سال ۱۳۹۶ بودند که با روش نمونه‌گیری هدفمند، ۳۰ نفر، انتخاب و با جایگزینی تصادفی در دو گروه کنترل و آزمایش قرار داده شدند.

داده‌ها با استفاده از پرسشنامۀ احساس خصومت ویلیامز، پرسشنامۀ تاب‌آوری کونور و دیویدسون و پرسشنامۀ احساس مثبت به همسر دانیل الری، فینچام و ترکویتز جمع‌آوری شدند.

گروه آزمایش به مدت ۱۱ جلسۀ ۱۰۰ دقیقه‌ای تحت آموزش تلفیقی مهرورزی و خودگویی مثبت قرار گرفتند.

داده‌ها با استفاده از تحلیل کواریانس با اندازه‌گیری مکرر انجام شدند.

یافته‌ها نشان دادند بین گروه آزمایش تاب آوری زنان خیانت دیده و کنترل در پیش‌آزمون و پس‌آزمون – پیگیری، تفاوت معناداری وجود دارد؛

بنابراین آموزش تلفیقی مهرورزی با خودگویی مثبت می‌تواند با افزایش سطح تاب‌آوری، خصومت را کاهش دهد و با فعال‌سازی سیستم بین‌فردی صمیمیت، نسبت به همسر احساس مثبت ایجاد کند.

 

 

اثربخشی آموزش تلفیقی مهرورزی با خودگویی مثبت
بر تاب‌آوری، خصومت و احساس مثبت به همسر

 

 

تاب آوری زنان خیانت دیده تاب آوری زنان خیانت دیده پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی آموزش تلفیقی مهرورزی با خودگویی مثبت بر تاب‌آوری، خصومت و احساس مثبت به همسر در زنان خیانت‌دیدۀ شهر اصفهان بود.

 

بنابر همین گزارش از خانه تاب آوری  خیانت را رابطه جنسی یک فرد متاهل با فردی غیر از همسر خود تعریف کرده اند. همچنین به رابطه یک  فرد مجرد با یک فرد متاهل گفته شده است اغلب روابط جنسی خارج از ازدواج یک هنجار جنسی مقبول در ساختار تاهل و ازدواج را نقض می کند خیانت عبارتست از رابطه جنسی بین یک فرد متاهل با شخصی بغیر از همسر است که میتواند زنا باشد.

برای بازسازی اعتماد پس از یک رابطه خارج از ازدواج، چندین گام مهم پیشنهاد میشود:

پایان دادن به رابطه خارج از تاهل در واقع اولویت اول است

 فعالیت های روزانه خود را برای بازسازی تدریجی اعتماد طراحی و باز بینی کنید

بازسازی اعتماد پس از خیانت یک سفر چالش برانگیز است که نیازمند صبر، تعهد و تمایل هر دو طرف برای رسیدگی به مسائل اساسی و برقراری ارتباط آشکار است در این مسیر میتوانید با تمرین بخشش از کمکهای تخصصی مشاورین خانواده کمک بگیرید.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 + 2 =